Posiłki dietetyczne powinny być przede wszystkim urozmaicone i dobrze zbilansowane, powstaje jednak pytanie, ile jeść i jak często.. Co jest lepsze dla organizmu – częstsze jedzenie mniejszych porcji czy dwa lub trzy obfite posiłki w ciągu dnia? Wokół tej kwestii pojawia się kilka teorii. Sprawdzamy, które z nich są prawdziwe.

Aby schudnąć trzeba jeść mało i często – mit

Ilość spożywanych posiłków nie odgrywa najistotniejszej roli w procesie odchudzania – najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny i odpowiednie proporcje makroskładników. Warto jednak zaznaczyć, że regularne przyjmowanie dietetycznych posiłków w odstępach wynoszących 2,5–4,5 godziny pozwala lepiej tolerować ograniczenia kaloryczne i uniknąć napadów głodu. Przyjmuje się, że 4–5 posiłków dziennie to optymalna liczba, uzależniona między innymi od rozkładu dnia i indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego.

Jedzenie częściej mniejszych porcji jest dobre dla zdrowia – fakt

Szczególnie dobrze wiedzą o tym osoby cierpiące na cukrzycę typu 2 i zaburzenia tolerancji glukozy. Dietetyczne posiłki przyjmowane często i w mniejszych porcjach pozwalają utrzymać stabilny poziom glukozy we krwi. Rezygnując z obfitych posiłków jedzonych 2-3 razy dziennie na rzecz mniejszych, spożywanych z większą częstotliwością, można uniknąć przeciążenia układu pokarmowego związanego ze spożyciem zbyt dużej ilości pokarmu na raz. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób aktywnych fizycznie, których mają wysokie zapotrzebowanie kaloryczne.

Odpowiednio zbilansowane i regularnie przyjmowane posiłki dietetyczne, nie tylko zbliżają do upragnionej sylwetki, pozwalają też poprawić stan zdrowia. Nie każdy jednak dysponuje wystarczającą ilością czasu lub umiejętnościami kulinarnymi, aby samodzielnie je przygotować. W takim przypadku dobrze sprawdzi się dieta pudełkowa, dzięki której łatwiej będzie wprowadzić zdrowe nawyki do codziennego życia.

Fakty i mity na temat ilości posiłków w ciągu dnia
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here