SEO, czyli popularne pozycjonowanie, to jedno z narzędzi, które pozwala na uzyskanie wyższych pozycji naszej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Efekt dobrze prowadzonych działań SEO może przerosnąć nasze oczekiwania i mieć ogromny wpływ na stopień sprzedaży dóbr i usług firmy, którą prowadzimy. Może, ale nie musi.
Niekiedy praca nad pozycją w wyszukiwarce trwa bardzo długo, a mimo to nie jesteśmy do końca zadowoleni z rezultatów. Na tę sytuację składa się wiele błędów, często popełnianych nieświadomie. Jednym z nich jest źle stosowany linkbuilding.
Co to właściwie jest?
Linkbuilding to wszelkiego rodzaju działania, dzięki którym zwiększa się ilość linków przychodzących do naszej witryny. Jeszcze jakiś czas temu wszyscy specjaliści od pozycjonowania starali się, by linków tych było możliwie dużo. Wszystko się zmieniło, gdy Google wypuściło do Sieci swojego kolejnego „zwierzaka” – Pingwina. Jest to algorytm, którego głównym zadaniem jest usuwanie wszystkich nienaturalnych linków. Dla nas oznacza to konieczność szukania bardzo wartościowych źródeł linkowania, bez wykorzystywania spamu. Samodzielne pozyskiwanie linków w obecnej sytuacji może być ryzykowne. Lepiej skorzystać z pomocy ekspertów, takich jak agencja reklamowa czy dom mediowy. W Warszawie warto odwiedzić Fabrykę Marketingu.
Od innych i/czy od siebie?
Linkować możemy w sposób dwojaki. Zarówno linki wewnętrzne, jak i te pochodzące z zewnątrz serwisu mają duże znaczenie dla pozycji strony w Sieci. Kliknięcie w pierwszy z wyżej wymienionych powoduje przeniesienie użytkownika do innej podstrony witryny. To bardzo pomocna opcja, która znacznie ułatwia internautom poruszanie się po danej stronie WWW.
Linki zewnętrzne to wszelkiego rodzaju odnośniki do naszego portalu znajdujące się na innych stronach. Dzielimy je na naturalne, czyli umieszczone przez użytkowników (na przykład wtedy, gdy polecają nasz produkt) oraz nienaturalne, jak w pisanych masowo komentarzach na forach.
Niestety, kiepskiej jakości linkowanie może spowodować wiele szkód, po których trudno będzie posprzątać. Bezpieczniej jest od razu podjąć odpowiedzialne kroki. Wszelkiego rodzaju katalogi, artykuły sponsorowane czy blogi to najlepsze miejsca, z których możemy pozyskać wartościowe linki.
Wysokiej jakości linkbuilding ma ogromny wpływ na SEO (pozycjonowanie). Dzięki niemu nasza witryna będzie dużo lepiej widoczna w Sieci. Nie spodziewajmy się jednak natychmiastowych wyników. Pozycjonowanie to długotrwały proces, a linkbuilding to tylko jeden z jego elementów.