Strategia działań marketingowych jest dziś kluczem do sukcesu na rynku. Niezależnie od charakterystyki odbiorcy oraz sposobu funkcjonowania firmy, strategia ta musi dopasowywać się do okoliczności i sprawiać, że działania marketingowe będą skoordynowane i dążyły do określonego celu – zyskowności przedsiębiorstwa. Zatem w jaki sposób zaplanować działania promocyjne, by osiągnąć swój cel?
Po pierwsze – analiza sytuacji
Niby proste rozwiązanie, ale dość rzadko w pełni wykorzystywane. Mowa o analizie sytuacji, która opiera się na podsumowaniu dotychczasowych działań firmy. Taka działalność kontrolna może sprawić, że strategia marketingowa będzie dużo lepiej dopasowana i pozbawiona błędów, które już się pojawiały. Analiza sytuacji rynkowej wraz z zastosowanymi do tej pory rozwiązaniami jest dość trudna, ale praca wykonana na samym początku planowania i ustalania strategii zaprocentuje w dalszej fazie.
Określenie odbiorcy docelowego
Jednym z najczęstszych błędów, jakie popełniane są przy planowaniu działań marketingowych, jest ich kierowanie do odbiorcy uniwersalnego. Nie przynosi to efektów i nie może być wykorzystywane na większą skalę. Dlaczego? Kierując działania do konkretnych osób, można lepiej zadbać o komunikat. Sprawić, by brzmiał on przekonująco i bardziej trafiał w gusta osoby, którą jesteśmy zainteresowani. Pomoc w tego rodzaju strategii marketingowej można otrzymać od renomowanych firm, które określą dokładnie klienta docelowego firmy i dopasują do niego działania, które jednoznacznie wpłyną na sukces.
Kreatywność i wielopłaszczyznowość
Cała strategia nie może opierać się na błahych założeniach. Liczy się kreatywność każdego z wysyłanych komunikatów. Muszą one przebić się do świadomości konkretnego odbiorcy, a więc być inne, lepsze, ciekawsze czy bardziej zaciekawiające. Strategia musi także uwzględniać konkretne działania na różnych płaszczyznach. Nie może być bowiem zbyt monotonna i skupiać się tylko na wybranym aspekcie, np. kanale na portalu YouTube czy postach na Facebooku. Jednoczesne wykorzystywanie wielu możliwości sprawi, że cel zostanie osiągnięty.